Avansert søk


Re: Svar på åpning 2NT

Svar til: Svar på åpning 2NT

10. april 2011 - KM lag

Åsanelag vann KM Lag i helga.

Sjå her:

Klar for 6. runde

Vi gratulerer Mo BK 1 med seier over Sortland BK 1 i NM lag. På laget er Sverre Åsmund Selfors, Viggo Schytte, Roger (Dala) Fagerdal og Tommy Kristiansen.

Total Granddominans i KM Lag 2011

Vi tapetserte seierspallen og BK Grand er i en egen klasse.

Kretsemestere 2011, BK Grand, Lie

Terje Lie, Eirik Christian Natvik, Tommy Skodje og Asbjørn Kindsbekken

2. plass, BK Grand 2

Hallgeir Hartvigsen, Svein Jarle Bjerkvoll, Jon Terje Storsten, Arnt Blix Vaagsæter. Lasse Remvik var ikke til stedet når bildet ble tatt.

3. plass, BK Grand, Haram

Gunnar Fylling, Petter Haram, Torstein Hesseberg, Harald Trengereid.

For resultater og detaljer på krestsens sider trykk her.

VI GRATULERER!!

Et av spillene mot Bridgekameratene i 5. runde....

I moderne bridge og når man spiller 5. runde i NM-lag, ja så må man melde hardt, spesielt når det kan være snakk om utgang i sonen. Det er lite hyggelig å melde 200 inn etter 11 stikk i en majorkontrakt når motparten har vært i utgang med 650 inn.

Med Petter i syd ble det åpnet i 1 kløver og som man ser av diagrammet under havnet Terje til slutt i 4 spar - hardt og gjerne for hardt slik som korta satt. Med spar KQxx på den neven som skal spille ut så burde det ikke være umulig å spille en spar ut etter et meldingsforløp som ikke akkurat oste av tilpass. Når Stig Marthinussen valgte ruter ut så takket Terje for det ved å spille kontrakten trygt i hus.

Vi gir ordet til Terje og tar del i hans resonnement som førte til 10 stikk.

"Jeg ser at vi var kommet i den beste utgangen, og utspillet av liten ruter var fra 3 eller 5. Vi har 3 ess og trenger derfor 7 sparstikk for å få dette hjem. Jeg begynte derfor med å ta for ruter ess og deretter trumfe en ruter på hånden, for så å spille en hjerter til trumf i bordet, og nok en ruter derfra til trumf på hånden igjen. Nå kom kongen på i ruter å det var ganske åpenbart at dette måtte være fra Kxx, dermed kan jeg ikke trumfe den 4. ruteren i bordet. Jeg hadde igjen AJT i spar på hånden og trengte stikk for alle sammen. Jeg spilte kløver til esset, kløver til spar ti, tok for hjerter ess og en hjerter til røff i bordet. Så en kløver fra bordet og når spar 9 kom fra Vest så var det helt trygt å trumfe med spar J.  Øst som satt igjen med KQxx når det var 4 kort igjen, kunne forsyne seg med de tre siste etter at jeg tok for spar ess. 620 på konto - ikke å forakte."

På det andre bordet spilte de 4 hjerter med 8 stikk, heller ikke det et meldingsforløp for pyser.

Olrudpåsken 15.-19. april 2011


Rica Hotel Hamar innbyr på ny til den tradisjonelle Olrudpåsken. For 24. gang samles bridgespillere på ulike nivåer til påskebridge med en sosial og hyggelig innramming. I år er programmet noe forandret etter spillernes ønske. Par- og lagturneringen går tilsammen over tre dager, mens Mixen spilles tirsdag. Vi avslutter Olrudpåsken med Mixfest på tirsdags kveld.

Program fredag og lørdag (Fullstendig program finner du her)

FREDAG

Åpning Singel 1900 - 2300

LØRDAG

Parturnering:                          Mester                       A+B puljen

1. sesjon:   1030 – 1330      12 runder 2 spill       8 runder a 3 spill

Lunch:         1330 – 1430

2. sesjon:   1430 – 1900      18 runder a 2 spill   11 runder a 3 spill

Middag:       1930 – 2100

 

Invitasjon til KM Par 2011

Kretsstyret i samarbeid med Mosjøen BK arrangerer KM par lørdag 9. og søndag 10. april 2011 på gamle gymnaset i sentrum. Påmelding innen 6. april på NBF-data her eller til sverre.selfors@rana.kommune.no, tlf. 47816659.  Her er invitasjonen.