Avansert søk


Re: Rekruttering Norge rundt....

Svar til: Rekruttering Norge rundt....

Ukens spill uke 15

Støtt med støtte har vi kalt ukens spill.

Her finner du spillet.

Spiren - et positivt rekrutteringstiltak fra Oslo Krets

Fargebehandling

Det er nok ikke alle som har helt oversikten når det kommer til å regne sansynligheter (50% hadde løsningen), men en som har det er Sven Olai Høyland (bildet) fra

Bergen Akademiske Bridgeklubb (BAK). De møtte Kristiansand Bridgeklubb forrige helg i 5. runde i NM-lag. Sven Olai var kommet i 6 hjerter på hjerterbeholdningen vi ga i oppgave og han løste problemet 100 % etter læreboken. Hjerter konge fra hånden (kan også spille liten fra bordet mot kongen), så inn på bordet og liten hjerter mot J3. Følger begge motstandere på hjerter konge så finnes det ingen muligheter lenger for å nekte Sven Olai 4 hjerterstikk. Pent.

-- -- --

Du spiller lagkamp og skal ha 4 stikk i fargen. Fargen er KJ3 mot E9742. Du kan være inne hvor du vil og du har så mange overganger i andre farger som du ønsker. Hvordan spiller du for med best sansynlighet sikre deg 4 stikk i fargen?

Svaret sender du hit.

Årsmøte 2011

Mandag 11. april ble det avholdt årsmøte i Ski Bridgeklubb. Møtet forløp som forventet uten den store dramatikken. Styrets årsberetning ble lest gjennom uten kommentarer. Klubbens regnskap med et noe større underskudd enn budsjett grunnet et særdeles vellykket jubileums arrangement ble heller ikke kommentert.
Styrets forsalg om reisestøtte til klubbens representanter til NM par (Arne og Olav) ble vedtatt, forlag fra Herman om tidfesting av klubbmesterskapet tidlig i sesongen ble til at klubbmesterskapet avvikles over de siste 3 ordinære spillekveldene i sesongen, og at terminlisten for hele sesongen er klar til sesongens første spillekveld. Herman hadde også et forslag om endring av resultatservice på klubbkveldene, noe som vil bli utprøvd fra sommerbridgen og senere på høsten.
Styrets forslag til budsjett for sesongen 2011/12 ble presentert med et lite underskudd. Medlemmene mente dette tross medlemssvikt og lavere deltagelse på klubbkveldene ble for passivt. Styret garanterte imidlertid for et overskudd, og tok selvkritikk på markedsføring av ”grasrotandelen” som kan gi ekstra kroner i kassen dersom klubbens medlemmer spiller flittig på Norsk tipping og velger å støtte klubben. Informasjon om grasrotandelen blir lagt ut med det første.
Siste punkt på dagsorden var valg. Heller ikke dette innebar noe dramatikk. Arne, Anna og Randi takket for seg i styret, Simon rykket opp som nesteleder, Øyvind trer inn som sekretær, Per Storjord ble nytt styremedlem og Roar ny vara til styret. Olav og Torill utgjør ny valgkommite. Hele styresammensetningen ser du under fanen styre.
 
Styret vil med dette takke for sesongen som har gått. Klubben tar nå pause fram til 2-mai, da sommerbridgen starter opp. Om det er noen som ønsker å spiller i påsken, så finnes det muligheter på Olerud (starter lørdag) og i Ørje onsdag 20. Vi ønsker lykke til i 6-runde kampen for Bjørnar, Siv, Jo og Johnny som spilles 2-påskedag, og riktig god påske til alle om dere er hjemme, på fjellet eller i syden.
 
Styret.