Avansert søk


Kolbotnbk til 3 runde i NM

Det var 1 Kolbotn BK lag som klarte å komme igjennom til 3 runde i NM. Frode, Jan L, Geir og Lars Erik vant begge kampene med klare siffer (25-1 og 24-6), men hadde kommet i en overkommelig gruppe. Seier med 24-6 over et brukbart Nesoddenlag var likevel bra. De hadde tross alt med spillere fra A og B pulja i kretsen. Jevnt etter første halvrunde(ledet med 9), men 2 runde var sterk.

Det er viktig å melde inn så lavt som mulig. Motstander til høyre åpner med 2 ruter (Multi) og du ser ned på K, K J x x x, J x , K J 10 x x, og alle er i sonen. Jeg tenkte at vi måtte være med, og melder 2 hjerter, makker har 5 kort hjerter og 11 poeng, som løfter til 4 hjerter. Stampen kommer i 4 spar(doblet) og de går 2 beit. 4 hjerter står vår vei. På det andre bordet så kommer ikke motstanderne med, da det er vanskligere å begynne å melde etter 2 spar.   

NBF

NFL

VadsøBK 2 spiller sin andre NFL kamp mot et lag fra Estland i kveld kl.21.00.

På laget stiller Jarl Kvikstad - Are Antonsen og Thor Erik Hoftaniska - Thomas Charlsen.

 

Singelturneringen

Vi gratulerer Ole Martin som vinner av årets singelturnering

Seriespill 1. helg (12. og 13. november).

Lagspilling, blant annet "Seriemesterskapet", anses av mange bridgespillere som høydepunkt innen bridgen. Det er dessverre dårlig med deltakelse fra klubben i seriemesterskapet, og ikke mye å skryte av når det gjelder resultater. Det er fire divisjoner i serien, og Fredrikstad BK har ingen medlemmer som deltar på lag over 4. divisjonsnivå.

Rapport fra første spillehelg:

Ny nyhetsartikkel

Neste uke blir det MP treff. Dette er en landsomfattende klubbturnering. Les mer her http://bridge.no/Turneringsweb/MP-treff. For å delte må man spille 27 spill. For de som syntes det vil bli litt tidspress å spille 27 spill, kjører vi vanlig klubbturnering paralellet, dvs vi har to puljer denne kvelden.

Ørje - miksen

Gratulerer til Tone A. Olsen og Tore Farbrot som vinnere av Ørje-miksen 4. november. Det var 31 par i feltet og de vant overlegent med 61,79% (99 poeng). det deltok også to andre Fredrikstadpar, som begge kanskje fikk litt dårligere plasseringer enn de hadde håpet på. Link til resultatlisten: http://nbfdata.bridge.no/Turnering/default.asp?Fil=110836

Minner også om KM-veteran den 26. november i Halden (frist for påmelding er 25. november), meld dere på! Krav er at man må ha fylt (fyller) 60 år i år, eller eldre. Og husk åpent Fredrikstadmesterskap tirsdag 29. november. Møt opp, ingen påmelding i forkant. Trykk på les mer for detaljert innbydelse.

Høst 4, HC turnering siste kveld

Suveren seier til Rolf og Steinar denne kvelden med nesten 73% score. Stig Arne og Egil på en klar 2-plass mens Simon og Raymond ble nr. 3. Kveldens resultater ser du her. Sammenlagt inklusive HC vant da Rolf m/ makkere mens Turid og Svein ble nr. 2. Resultatene sammenlagt finner du under les mer.
 
Neste mandag spiller vi MP treff. Dette er en landsomfattende turnering hvor alle klubber som spiller på mandager spiller de samme spillene og resultatene blir slått sammen. NBF skal ha kr. 120,- pr. par for turneringen og kontingenten denne kvelden blir da kr. 80,- pr. spiller.

Turneringer i nærområdet

Tiden for juleturneringer nærmer seg fort. Vi håper flest mulig av våre medlemmer vil delta på turneringer som våre naboklubber setter opp. Påmeldingene har begynt for en stund siden, og linker til disse vil ligge på vår terminliste. Men jeg vil ramse opp noen her:

Søndag 27. november arrangerer Sølvknekt på Kongsberg en parturnering. Her er mer info/påmelding 

                

Midt-Telemark arrangerer den tradisjonelle Julecup på Årnes fredag den 14.desember. Dette er en "sosial" turnering med middag og servering. Påmelding kan skje til meg eller direkte til Midt-Telemark BK

               

Seljord har en stor og fin Joleturnering som alltid er på 3-dag jul, altså 27. desember. Som vanlig blir den spilt på Granvin Kulturhus. Påmelding/info er her

               

Og vi tar med oss Julecupen til Rauland som arrangeres 30. desember. Mer info om påmelding er her

               

Alle disse turneringene har en stor bredde i påmeldingen, så det er ikke noe å være redd å melde seg på, her er det mange nybegynnere med  Hvis dere sier ifra at dere har meldt dere på til noen av disse turneringene så kan vi alltids klare å samles for å fylle opp biler.

Ellers må dere ikke glemme våre egne cuper som blir arrangert onsdag 28 desember kl 18.00 og Nyttårscupen 1. januar Klokken 16.00.

Skulle ikke dette være nok, så ta en tur innom NBF-data å sjekk hva som kan være i interesse