Avansert søk


Vinter 1 kveld 2

Vinter 1 Kveld 2 ble vunnet av Håkon Bogen-Anders Kristensen med 64,2% På andre fulgte Frank Bogen-Anne I Bogen med 62,3% og tredjeplassen gikk til Svein K Kolstad-Morten Granhaug med  58,6%

Lasse og Hallgeir toppa 16. januar

Dette gjorde de foran Tommy og Odd Egil som leda med 20 poeng før siste runde, og som hadde leda hele kvelden. På tredjeplass kom Bavianen og WebMaster.

Bra oppmøte med 8 bord!

Inne på resultatlisten vil dere se at det også er en sammenlagtliste for vår 2012, der det tildeles vinnerpoeng for hver kveld utover våren. Vinneren får like mange poeng som det er deltakende par aktuelle kveld, nr 2 får antall par - 1 osv....

Resultatliste

Sammenlagtliste Vår 2012 (kan også nås fra resultatlisten)

Paul og Hans vant 10. januar

Paul Henriksen og Hans Nilsen vant bridgen i Kabelvåg 

7 par deltok.

Ny nyhetsartikkel Bridgen i dag 10 Januar Monica & Karsten nr 1

Hei til dere alle , på nytt en trivelig Bridge kveld,  Monica og Karsten på topp.

 

Årsmøte blir 05 Februar kl 14,00.

Tenk dere om,er noe som kan få flere til bridge bordet. 

Resultater 10. Januar

Det var totalt 13 bord denne gang. Det er jo KM kamper i morgen, samt at et bord spilte NM runde. Gøy å se at det denne gang var noen nye på toppen. Eddie Drzwi og Bjørn Braaen vant knapt foran Truls og Tom. Jan S. og Kjell Johnny tok 3 plassen.

Mo 3 til Bodø i 4.runde

Mo 3 må ut i en ny, vanskelig bortekamp i NM for klubblag. Molaget trakk bortekamp mot 2.divisjonskollegaene fra Bodø BK Lyn (Eck Hanssen, Åselid, Lyngen, Larssen) i 4.runde. Molaget må spille opp mot sitt aller beste på begge bord for å overleve denne runden. Kampen spilles senest 26.februar.

Kolbotn BK til 4 runde i NM.

Vi spilte 3 runde mot Askim 10. Januar. Oppladningen var ikke så bra, da Frode sklei på isen, og måtte melde forfall. Eva Lund og Per Storjord steppet inn på kort varsel, og vi måtte rokere litt på laget. Jan er jo en bauta på dette laget, og Geir Liabø overlot plassen, slik at Lars Erik og Jan spilte. God bridge fra alle 4 parene gjorde at det ble en jevn kamp med lite omsetning. Etter er jevn første halvdel(18 spill), så ledet vi med 28-20, i andre halvdel, så meldte vi er 6 spar, som står på rett valg i hjerter. Lars Erik bommet denne. Dermed så ble det tap 26-32 i andre halvdel, men seier 54-52 holder til avansement. Vi får gratulere alle, og håper på det topplag i runde 4. Her er et par viktige spill.

 
J 10 x x
A J 8 x
K 10 9
K x
 
   
 
A K D x x
K 9
A x x
D x x
 
 
Vest Nord Øst Syd
  1 ruter Pass 1 Spar
Pass 2 spar Pass 4 NT
Pass 5 kløver(1-4) Pass 6 Spar

Utspill hjerter 3, liten, 10 og opp med K. Jeg ser her at det er en kløver taper, og en ruter taper. Tror ikke at vest spiller ut ifra hjerter dame og bare smått mot en 6 Spar melding. Hadde han hatt D 10, så ja. Jeg velger derfor vridd finesse mot Øst, ut med spar og kløver mot K x. Esset satt bak. Jeg valgte deretter å ta hjerter A og J, men øst var renons, og ruter D J satt ikke dobbel. 1 bet. Her trodde jeg vi tapte kampen.

Her er det siste spillet, og dette ga oss seieren.

 
K x
A x x x
A J x
K x x x
 
   
 
x
x x
10 9 8 x x
A D x x x
 
 
Vest Nord Øst Syd
  1 NT 2 ruter * 2 spar * *
3 spar * * * 4 kløver * * * * 4 spar 5 kløver
Pass Pass Pass  

* En 6 kort bra major, ** en eller begge minor, *** 3 spar er at jeg er sikker på at det er spar du har, hvis ikke så er det 4 hjerter, **** 4 kløver, men jeg kan også gå med på 4 4uter.

Spar A ut, og hjerter taperen forsvant på spar K. 11 stikk og 7 IMP inn. Dette var det siste spillet, og vi vant kampen med 2 IMP.

Trekning 4 runde NM

Kolbotn BK har trukket Nøtterøy BK1 i 3 runde. Dette laget består av Knut Kjærnsrød, Per Bryde Sundseth, Randi Nyheim, Kenneth Syversen. Det er vel å ta for hardt i å si at vi er favoritter. Likevel, vi kunne møtt mye værre motstand, så muligheten å gå til 5 runde er absolutt tilstede. Kolbotn BK har fått hjemmekamp. Dette Nøtterøy laget har slått ut Horten BK1, Sandefjord BK1, i den kanskje jevneste pulja 1 og 2 runde. De slo også bliBest.bridge 1 med kun 3 imp, og er et lag som har sloss seg videre.