Avansert søk


Sølv til SVERIGE i Kina


Lagturneringen i IMSA WORLD MASTERS ble avsluttet torsdag.

Kina ble for sterke for Norge i bronsefinalen. Vårt lag tapte med 43 IMP over 48 spill. I finalen hadde Nederland god kontroll mot Frankrike og vant med 38 IMP. 

Pallen i klassen for menn, NEDERLAND til topps

I klassen for damer ble Sverige nr. 2 i grunnspillet og kom seg til finalen. Det skjedde imidlertid med minimal margin, 0,16 VP foran Kina! Det polske damelaget virket bunnsolide i grunnspillet, og i finalen var svenskene et godt stykke unna hele veien. Selv et sterkt svensk siste sett hjalp ikke. Polens seiersmargin ble på 38 IMP.

På Sveriges sølvlag spilte foruten "halvt norske" Kathrine Bertheau disse spillerne: Cecilia Rimstedt, Ida Grønkvist, Maria Grønkvist, Catharina Ahlesved og Jessica Larsson. 

England som ble klart sist i grunnspillet tok seg sammen i bronesfinalen og slo Kina.

 

Pallen i kvinneklassen.

Alle resultatene, spilldiagrammer, bulletiner osv. kan du finne på mesterskapssiden, her. 

Selv om det er høyt nivå i denne turneringen må det være lov å si at Norge skuffet litt. Det er tydelig at det norske laget i peridoer er på høyde med de andre, men resultatene totalt sett taler et tydelig språk. Norge startet godt med seier over Kina i åpningskampen. Så ble det nok en seier, og det mot knallsterke Nederland som til slutt vant mesterskapet. Det så veldig lovende ut, men etter det ble det en lang rekke tapte kamper. 

Det gir ingen mening å "synse" for mye om hva som kan være årsaken til den svake utviklingen utover i dette mesterskapet. Forhåpentligvis kan det komme noen kommentarer fra spillerne. Uansett resultat er det opplagt at dette var en meget god gjennomkjøring for det norske landslaget før VM senere i år. 

Sjansen for at de norske deltakerne kan dra hjem med edelt metall er ikke over. Fredag og lørdag spilles det parmesterskap. Vi krysser fingre og håper på norsk medalje! 

 

 

 

 

 

 

Ny nyhetsartikkel

 Femte kveld ag vårturneringen ble vunnet av Torbjørn og Jarle med Olav og Hans Egil på andre plass. Sammenlagt leder Sturla og Sverre med Kurt Ove og Andreas på andreplass.

Sommerbridge 2

 6 bord var bra da mange medlemmer koste seg på grønne greener - eller var på den grønne gren (all inclusive) på luxushotellet Titanic i Belek, Tyrkia.

Ny nyhetsartikkel

Kampen utkjempes på Hosletoppen ungdomsskole tirsdag 21. mai.

1 Brekke, Per Nygaard, Christian
  Aarø, Anders Arntzen, Sverre
2 Follestad, Audun Granheim, Svein Magne
  Kristiansen, Fredd Syversen, Kenneth
3 Nygård, Bjørn Berge, Kjell
  Kristen Asbøl Vestad Grima, Gilles
4 Olafsen, Roger Hoel, Tom Willy
  Førde, Olav Amundsen, Bernt Ivar
5 Romanello, Paolo Olafsen, Christoffer
  Orsten, Arne Otterbech, Christian
6 Willoch, Thorbjørn Harreschou, Pål
  Andresen, Sven Erik Skretting, Harald
  Reserve:  Henrik Lund

 

En ny bridgestjerne?

Henrik har startet opp en bridgegruppe på Asker vgs. Sist spillekveld spilte Henrik med en av sine elever, Viljar Gunnerud. De satt på førstebord i 5 runder og ledet turneringen helt til siste spill hvor de falt ned til andreplass. En flott prestasjon av en attenårig nybegynner. Flere av elevene gjorde også en flott innsats i den nylig avholdte rekrutturneringen.

Se hva Henrik skriver om gruppen under «Les mer…».