Avansert søk


Simultan mandag 21. november + Adventskalender

På mandag 21. november blir det simultanlandskamp mot Sverige. Det blir vanlig klubbspilling som vanlig, men alle resultatene i Norge blir også sammenlignet med klubber i Sverige! Her er det mange klubbpoeng å hente for de som gjør det bra!

 

Ellers vil jeg oppfordre til å sjekke ut adventskalenderen som kommer på BAKbridge. Se mer info under BAKbridge.

 

Husk også å melde dere på til juleavslutningen under! Det blir nok kjekt som alltids!

Brynjar

 Fjerde kveld av høstturneringen ble vunnet av Håkon og Alexander , med Torfinn og Torgrim på andre plass.

Sammenlagt leder Bjørn og Ann Karin, med Brynjar og Egil på andreplass.

Enkel avtale etter makker har åpnet i 1 Grand

Du sitter med HHxxxx i kløver ,ruter ,hjerter eller spar og har ikke andre bildekort mulig du har en knekt men det er ikke nødvendig og ser at makker åpner med 1 Grand aha overføring er en god tanke men hva om vi tar med en ny variant som forteller makker vår hele handa med 1 enkel melding ? Jo det kan vi nå vi melder enkelt og greit 3kl,ru,hj eller sp det viser HHXXXX i fargen du melder (AK.AQ,KQ) Da kan makker telle stikk om han har en hønnør i den fargen og stopper i resten kan han melde 3 nt med 9 stikk (6 stikk i fargen din ) om du melder 3 hj/sp kan han vurdere 4 i major . Dette skulle være nokså enkelt å lære dere bruker ikke hoppmeldinger etter1nt åpning til noe fra før heller . NB Har makker ikke tilpass i di farge bare passer han meldingen med xx i fargen vet man at det blir vanskelig. Noen som kunne tenke seg å bruke dette ?? Dette skjer ikke så ofte men er nyttig og hjelpsomt på veien videre i karrieren deres :)

SKI 2 BERGET SPENNINGEN I KM-LAG.

I hengekampen mellom Askim og Ski 1 stilte Askim med Hansemann Holme - Henrik Livgård mot Bjørnar og Andreas. Arne og jeg møtte "kunstneren" Stig og importerte Kristoffer Hegge. En kan vel si at det ble ingen velspilt kamp fra noen av parene! Vi dyttet på 3 NT, mens gamlehans ved andre bordet råmeldte 4 hjerter som ble dyttet på av våre. Meget dyrt i lagkamp. I tillegg har jeg fått en ny diagnose: Slemfobi! Jeg brente en opplagt 6 hjerter. Heldigvis meldte Hans like dårlig ved andre bordet, så spillet gikk ut. Kun 3 par meldte slemmen. Kampen endte tilslutt med 2 imp over til oss. Moss surfet seg til 20 - 0 og ledet da serien stort.

Helkampen mellom Ski 1 og Sarpsborg 1 endte med knapp seier 12,66 - 7,34 etter at begge vestparene fikk en stygg butler i 2. halvrunde. Fredrikstad 2 overrasket mot Askim med 12,66 - 7,58. Og den store overraskelsen var at Dag, Øyvind, Leif Otto og Per Sletten slo Moss 16,16 - 4,84! Flott innsats og flott resultat for oss. Likevel leder Moss med 92,13, foran Ski 1 84,34 og Askim 84,02.

Vestby og Nesodden er hektet av, men mellom 4. - 8. er  Sarp 2 på 59,49 og Ski 2 på 55,52. Alt kan skje her.

Ski 1 har igjen Moss, Vestby og Sarp 2 igjen - sistnevnte slo vi tirsdag i NM-kamp 15 - 5. Moss og Askim møtes i siste kamp. Ski 2 har igjen Vestby, Sarp 2 og Fredrikstad 2. Det er vel opp til Skilagene selv å spille slik at vi klatrer på tabellen, men ingenting er avgjort angående seier og nedrykk

 

Sluttresultater - 2.kvelds IMP across the field

 Her finner vi slutresultatene fra 2- kvelds IMP across the field turnering som ble avsluttet torsdag 17 november :

Narve Letnes melder seg ut!

Narve Letnes har valgt å melde overgang til Heimdal BK. Etter seier i klubbens B-pulje er målet å kvalifisere seg for neste års European Champions Cup. Andre av klubbens spillere ble prioritert denne gang, men neste år er nok Narve med i diskusjonen. Klubbtilhørigheten skal i alle fall ikke få sette en stopper for deltakelsen. Fra Levanger ønsker vi lykke til.

Til orientering

 Det vert dessverre ikkje simultanturnering komande måndag (21/11) pga at kortmaskina er i ustand. Men speling bilr det - med stokking og kortdeling på gamlemåten.

Seier til John roar og Egil i IMPEN

Som dere ser av resultatlisten var det John Roar og Egil som dro i land en grei seier i vår nylig avsluttede IMP's across the field turnering over 2 kvelder. To jevne kvelder på hhv + 1o4 og + 166 holdt til en en rimelig grei seier.

På andre plass fulgte Åge Hovden med forskjellige makkere i de to kveldene hhv Lillan Lindberg og turneringsleder Anton .

Bronseplassen gikk til Britt og A rvid.

IMP's across the field var en ny og kanskje noe uvanlig turneringsform i klubben.  Hvorvidt det var en suksess skal denne skribent ikke bedømme men det var i hvert fall noe nytt.

Litt labert fremmøte også denne torsdagen . 6 1/2  bord er vi ikke fornøyd md.

Neste torsdag starter vår juleturnering som går over tre kvelder. Vi håper på godt fremmøte og god stemning.