Avansert søk


NY BRIDGESESONG PÅ TRAPPENE!

Kollegaer på jobb lurer på når vi bridgespillere egentlig har pause. Da sier jeg som sant er; vi har tre pauser i året - jul, påske og elgjakta (og da rister de bare på hodet....)

Allikevel er vel høsten som sesongstart å regne, og mye spennende står på trappene!

Terminliste for klubben kan du finne under fanen Terminliste øverst på hjemmesida vår. Den vil også bli oppdatert med de kretsturneringer vi har. Som vanlig er ambisjonen at det også ligger tilgjengelig påmeldingslinker øverst på hjemmesida vår. Hvis du savner noe så gi beskjed!

På terminlista til klubben kan du finne ut at vi følger god, gammel suksessoppskrift med klubbmesterskap i lag og singel før jul, og for par etter jul. Dette ispedd både simultanturneringer og handicapturneringer. Noen ganger også løskvelder. Vi ønsker alle velkommen til Heggeriset i løpet av vinteren, tirsdagskvelder kl. 1830.

Du finner også påmeldingslinker til 4. divisjon og NM Klubblag øverst på hjemmesida.

4. divisjon er laveste nivå av divisjonsspilling i Norge, og er en fin lagturnering der du møter andre lag fra kretsen. Turneringa går over to helger, en i november og en i februar. Mange synes dette binder opp mye tid. Men det er ingen grunn til å tenke at man da "ofrer" seg for to helger i løpet av sesongen; det kan meldes på et ubegrensa antall i laget, og man kan avtale innbyrdes i laget hvorvidt man har anledning til å spille da eller da. Det fine med lagturneringer er at man fort får nye sjanser hvis det går på tverke, samt at man samler opp forbunds- og kretspoeng i hver kamp. 4. divisjon er dessuten en sosial turnering der man får mulighet til å møte mange likesinnede fra andre klubber. Jeg tror at påmeldingsavgift blir dekket helt eller delvis av klubben.

NM Klubblag er en annen type lagturnering. Her spiller du ikke seriespill mot andre lag, men ren cup etter utslagsmetoden. Det spilles ca. 24 spill mot lag fra andre klubber. Man møtes da til dyst en kveld som er avtalt på forhånd. I første runde er det trelags-serie; det vil si at hvert lag har to kamper i første runde - og at beste lag går videre. I fjor var Rena BK, Tynset BK og Engerdal BK påmeldt med hvert sitt lag. Det hadde vært moro hvis vi i kretsen klarte å lure med to eller tre lag til!

Tirsdag 15/10-19 av btl

 5 fulle bord og svært jevnt blandt de 3 første i kveldens felt, det ble delt 1 plass mellom Ebba og Odd-bjørn og Jens og Bjørn med 59,72 men innbyrdes fikk sistnevnte bank så det holdt. Tredjeplassen gikk til Ingvar - Eilert med 58,33. Dette var den første kvelden av en ny 7 kveldsturnering med 2 stryk.

Avlyser spillekvelder- foreløpig

Vi utsetter alle spillekvelder foreløpig- vi omorganiserer gjennomføringen.

Ny dato vil bli opplyst på denne nyhetssiden og med email til alle.

 

Hvordan melde seg til utgang på 1-2-3

Frank og Svein er nå meldt opp som nye programledere i Visjon-Norge etter å ha hatt bibelske dimensjoner rundt spillinga deres sist tirsdag. Det var første spillekveld i Heggeriset og tre bord var møtt opp. Vi håper at dette løfter seg utover, og at vi stiller både 5 og 6 bord. Førstkommende tirsdag spiller vi simultan-turnering, deretter er det to kvelder med singel-turnering.

I følgende spill ble det vanskelig for de tre bordene å finne utgangen. Du kan komme unna med det i en par-turnering (kanskje), mens det i lagturnering kan bli svært kostbart. Avhengig av nivå er det flere måter å melde utgangen, her presentert i tre nivåer:

Vest åpnet nok i tredjehånd med 1 hjerter, nord meldte inn 1 spar, øst høynet til 2 hjerter før det stranda i 2 spar med pass rundt. 12 stikk NS i sparkontrakt vitner om at man har havna et hakk for lavt. Om slemmen ikke er god er ihvertfall utgangen viktig å få meldt ut. Avhengig av ditt eget nivå skal det være mulig å melde den ut:

NIVÅ 1

Syd har 10hp med en sterk sidefarge og kan invitere makker med 3 sp (istedetfor 2 sp). Nord får gode kort når han er singel i hjerter og melder ut.

NIVÅ 2

Syd føler korta er litt for dårlig for en invitt (8,5-9 tapershånd) og melder bare 2 sp i sin tur. Nord ser potensiale i sin hånd med sine 6 tapere og inviterer videre med 3 sp.

NIVÅ 3.1

Syd melder passivt 2 sp. Nord inviterer videre med en kortfarge-invitt (3 hj) eller en langfargeinvitt (3 ru). Begge deler leder frem til utgang.

NIVÅ 3.2

Syd avgir en "god løft" med 3 hj. "God løft" er en måte å svare til makkers innmelding som gjør det mulig å skille mellom ren kamp om kontrakta og invitt. Her vil 3 hj vise en invitt fra syd. Nord tar alltid imot en invitt med sine kort.

Yngvar Gustavsen og Jarle Meløy vant 5. spillekveld av høstturneringa 2019.

Yngvar Gustavsen (bildet) og Jarle Meløy vant 5. spillekveld av høstturneringa 2019. På plassene bak kom parene Fredriksen - Pedersen og Åsen - Johnsen.

Sammenlagt etter 5 av 8 spillekvelder leder paret Fredriksen - Pedersen foran parene Åsen - Johnsen og Gabrielsen - Jakobsen.

Ny nyhetsartikkel

 Mandag 14 oktober starter brigden oppigjenn i ungdomshuset på Solberg

Klubbmesterskapet kveld 2

Andre kveld i Klubbmesterskapet ble vunnet av Frank og Håkon Bogen med 62,0 foran Anne Irene Bogen og Brynjar Karlsen med 57,6. På tredjeplass fulgte Gerir Gisnås og Rolf Mathisen med 54,1

Sammenlagt etter 2 kvelder leder Anne Irene Bogen og Tommy Kristiansen med 127,1 foran Frank og Håkon Bogen med 115,6.

Se alle resultatene under les mer... 

Ny nyhetsartikkel

 Gratulerer til Liv og Thorstein som vinnere av den ordinære turneringer og til Odd og Joar som vinnere av handicap turneringen.  Vel møtt neste torsdag. Se forøvrig resultateliste.  For se ordinaær velg schratch og for handicap velg hcp.

En kvelds - manuell

Denne kvelden var det ingen som savnet kortdelingsmaskin!

Øystein og Rolf ledet oss gjennom en særdeles vellykket spillekveld hvor 21 par ble delt i to grupper, A (12 par) og B (9 par), stort sett etter resultatene fra Høstturneringen. Spillingen ble gjennomført på "gamle måten" med kortmapper og slipper, men hvor resultatene til A-gruppen også ble registrert fortløpende i Ruter. A gruppen spilte 33 spill og B gruppen 27 spill slik at alle spilte mot alle i sin gruppe.

Spillekvelden ble ledet på en smidig og effektiv måte og ble avsluttet innenfor tidsskjema. Og det var bare godlyd å høre.

Og da kveldens siste spill var registrert sto Steinar og Anton øverst på pallen i gruppe A med Ella og Wenche og Kjell og Harald på delt andre plass. Tone og Monica tok første plassen i gruppe B, med Thomas og Eivind på andre, Øyvind og Mogens på tredje. Gratulerer!