Avansert søk


Klubbspilling

Resultat 31.10.

1. Simon Rasmussen - Rolf N Hansen  11.13. 1. Roar Larsen - Leif Larsen  11.30.  3. Knut Karlsen - Leif Jansen  10.10.  4. Andreas Jansen - Per Storjord  6.80.  4. Kjell Johnny Aspen - Karl Johan Bjørn  6.80.  6. Torill Haakenstad - Olav Hjerkinn  -2.30. 6. Per Arild Kvist - Hege Johansen  -2.30.  8. Rolf Thorsen - Gøte Bertelsen  -18.  9. Harald Molteberg - Per Gunnar Frislid  -23.60.

Delt seier, men ingen utklassing denne kvelden. Og nære på for Knut og Leif! 

 

Simultan 7.11.

1. Simon Rasmussen - Rolf Normann Hansen  22.40.  2. Andreas Jansen - Per Storjord  18.30.  3. Roar Larsen - Leif Larsen  5.90.  4. Knut Karlsen - Lars- Erik Thomassen  1.10.  5. Marit Hjerkinn - Olav Hjerkinn  -5.60.  6. Rolf Thorsen - Gøte Bertelsen  -6.80.  7. Dag A Lie - Tore Haraldsen  -9.0.  8. Sigurdur Kristjannson - Anton Lundberg  -9.10.  9. Per Arild Kvist - Per Sletten  -13.20.

God score for vinnerparet og det holdt til 22. plass på landsbasis med 61.9%.  Andreas og per kom 60. plass med 57.9% og Knut og Lars-Erik ble nr 82 med 56.1%. Roar og Leif drattet helt ned på 212. plass med 48%.

 

Klubbkveld 14.11.

1. Andreas Jansen - Per Storjord  17.  2. Roar Larsen - Leif Larsen  16. 3. Sofie G SSjødal - Agnethe H Kjensli  15.  4. Knut Karlsen - Leif Jansen  4.  5. Espen Bård Johansen  - Rolf N Hansen  1.  6. Simon Rasmussen - Raymond Frivåg  -2.  7. Øyvind Bronken - Dag A Lie  -6.  8. Per Arild Kvist - Johnny Moen  -11.  9. Torill Haakenstad - Willy Nilsen  -13.  10. Rolf Thorsen - Gøte Bertelsen  -22. 

Ett - 1 - fattig poeng mellom de tre første. Roar og Leif ble nok en gang henvist til sølvplass    - det er surt.

 

Klubbkveld 21.11.

1. Knut Karlsen - Leif Jansen 22 !  2. Simon Rasmussen - Rolf N Hansen  11.  3. Øyvind Bronken - Dag A Lie  7.  4. Harald Molteberg - Per Gunnar Frislid  0.00.  5. Per Arild Kvist - Torstein Kjærvik  -2. 6.  Andreas Jansen - Per Storjord  -5.   7.  Rolf Thorsen - Gøte Bertelsen  -11.  8. Torill Haakenstad  - Tone Kvist  -22.

Vekk fra de mange 4. plassene for de glade gutter Knut og Leif! 

 

Simultan 28.11.

Andreas Jansen - Per Storjord  20.30.  2. Sofie G Sjødal - Agnethe H Kjensli  14.6.  3. Torstein Kjærvik - Tore Haraldsen  11.3.  4. Øyvind Bronken - Dag A Lie  4.5.  5. Simon Rasmussen - Rolf N Hansen  1.1.  6. Per Arild Kvist - Leif Otto Listhaug  0.00.  7. Torill Haakenstad - Willy Nilsen  -3.4.  8. Eva Lund - Kjell Johnny Aspen  -9.  9. Johnny Moen - Bjarne Erlandsen  -10.10.  10. Rolf Thorsen - Gøte Bertelsen  -13.50.  11. Knut - Karlsen - Bård Lian  -14.60.

På landsbasis kom Sofie og Agnethe best ut med 42. plass på 58.5%. Torstein og Tore på plass 107 med 53.9%.  Johnny og Bjarne nr. 138 med 51.9%. Vinnerne Andreas og Per nr. 156 med 50.7%, knapt foran nr. 158  Dag og Øyvind 50.5%.

Husk Kvist Julecup neste gang! Se innbydelse.

Resultat MP-Treffet

Det møtte 10 par til MP-Treffet av Vinterturnering 1. Sverre og Stig vant med 58,9 %. Kolbjørn og Gunnleiv ble nummer to med 56,4 %, og Knut og Johnny ble nummer tre med 55,7 %.

 

Neste torsdag arrangerer vi Julebridge med oppstart kl. 18. Påmelding er registrert, så gi beskjed snarest hvis det er flere som skal delta (se terminliste).

Torsdag 5/12.

Vi var 4 bord i kveld, men MP-treff ble det ikke. 

På grunn av forviklinger rundt utsendelse av kortfiler måtte vi spille vanlig klubbkveld, uten forhåndsdublerte kort. 

Reidar og Arnt var best i kveld.    

MP-treff 2.12

MP-treffet ble spilt i 2 puljer, 1 med 9 par og 1 med 8 par.

RESULTATER

Pulje 1
Pulje 2

HC - TURNERING 5. DESEMBER 2019 - SEIER TIL SANDVIKEN/NORDAL

Det ble spilt HC - turnering og det møtte 12 par. Det ble seier til John og Eirik med 61,0%. På 2. plass kom Vidar og Kolbjørn med 59,2%. Siste par på "pallen" ble Einar og Frode med 58,6%. Vi viser til fullstendig resultatliste på hjemmesiden. Der ser dere også resultene scratch som viser at da ville Sigurd og Marius vunnet foran Vidar og Kolbjørn.

Vi gratulerer vinnerne!

Neste torsdag ønsker vi velkommen til ny HC - turnering.

Nyheter

Torill og Bente vant NM i Jernbanemesterskapet i Bridge! 

Vi gratulerer  !  Torill skriver at de spilte dobbelt serie og tok ledelsen fra runde 5, siden var det tett og vant med seier i siste kamp. De smørblide jentene med kjempestor pokal kan sees på Facebook Kolbotn Bridgeklubb. Hvis jeg ikke husker feil, så vant Henry også dette mesterskapet?

 

Onsdag avsluttes Km - lag.

Fredrikstad 1 har vel avgjort seieren, mens Ski 1 må kjempe med Sarpsborg 1 om sølvet. Det skiller 1 poeng.

I B må Dag & co holde Nesodden 2 bak seg for å sikre plassen. De skal møte Vestby med Kurt & co, og da vet man aldri  --

I morgen får Ski 1 den sørgelig nyhet at de blir første utslåtte lag i NM-klubber. Altså 113 og grensa er 112 lag.  Hvis jeg husker riktig så var vi 114 ifjor? Det er vel et par beit for mye det står på - i hvertfall små marginer to år på rad    .

 Når bedre tider, så kommer en pen squeeze fra Simons hånd fra siste kretskamp, under Les mer

Heimdalsmesterskapet 2019

Klubbmester 2019 ble Svein Skagestad og Morten Tilset. Vi gratulerer!
Totalt ble det delt ut fire premier.

Sammenlagt etter tre kvelder

 

 

 

 

 

Over til USA og FALL NATIONALS


Store deler av bridgeeliten fra stort sett hele verden har som vanlig tatt turen til USA for å spille årets siste amerikanske mesterskap, FALL NATIONALS som denne gangen forgår i San Francisco, California.


San Francisco er en populær by. Her med landemerket Golden Gate Bridge

Det er også en del nordmenn der borte, To norske par peker seg ut da de er på profflag som er blant favorittene i de store lagturneringene. Det er Tor Helness-Geir Helgemo som spiller på lag ZIMMERMANN, og Boye Brogeland som denne gangen har med seg unge Christian Bakke. De spiller på lag ROSENTHAL.

Begge de lagene gikk komfortabelt videre til Round of 16 i SOLOWAY KO TEAMS.

Mot slutten av oppholdet i USA spilles REISINGER som vel er den mest prestisjetunge turneringen.

Tor Bakke følger vanligvis godt med når den fremgangsrike sønnen er rundt omkring i verden og spiller bridge. Her får du et spill Tor tipset meg om fra spillingen i går. Det er fra en kamp uten nordmenn involvert, men med kjente europeiske spillere. Og laget som bommet i dette spillet er Lag STREET (en amerikansk, fransk, irsk kombinasjon) som kom seg videre etter å ha ligget under mesteparten av sin Round of 32 kamp. Det er laget som skal møte Helness-Helgemo sitt lag i Round of 16, mens Brogeland-Bakke sitt lag skal opp mot selveste LAVAZZA.

Volcker-Bessis sitt system gjorde at meldingene gikk litt spesielt uten at det ble gitt noen forklaring på BBO. De endte i 6 kløver med vest som spillefører. Nord spilte ut hjerter 8 til tieren, knekten og esset. Merk at syd fortsatt stopper hjerteren siden han har hjerter 7. 

Spillefører tok ut trumfen og spilte ruter 9 som fikk løpe til svensken Cullin på syds plass. Da var han innspilt! Han valgte å spille sin minste hjerter, og Volcker kunne sluppet den til østs nier. Etter litt tenking gikk han imidlertid opp med kongen. Det var mange andre sjanser enn å satse på å la hjerteren løpe, selv om mye kunne tyde på at fargen satt akkurat sånn?

Så tok han en trumfrunde til og kastet hjerter fra øst, og syd kastet også hjerter. Nå var spillefører på rett spor. Se hva som skjer om han tar enda en trumf i det dette er igjen:


På kløver fra vest med hjerteravkast fra øst er syd skviset allerede på den nest siste trumfen! Volcker leste imidlertid sitsen feil og prøvde to store ruter. Da tieren ikke ble godspilt var det nødt til å bli bet slik det satt, ingen skvis ville virke lenger nå.

Kontakten kunne også blitt vunnet ved simpelthen å godspille ett sparstikk med tidlig sparspill fra øst. I alle fall uten ruter ut er det greit med overganger. Med spar spilt fra øst blir damen godspilt om syd hopper på med kongen, og spillefører får både avblokkert den godspilte damen og hentet spar ess som gir avkast for hjertertaperen. Om syd legger spar 2 i tempo idet spar spilles fra øst må imidlertid spillefører gjette, har syd spar knekt, eller kongen?

Ved det andre bordet meldte Ø/V 6 grand og vant den enkelt etter sparutspill fra nord. Den ble sluppet til syds konge, og med to sparstikk etablert var det var tolv i alt (2+2+2+6).

Lag STREET tapte 14 IMP på dette spillet og slet veldig i denne kampen, men en solid sluttspurt gjorde at de vant med 6 IMP.

Bulletiner, resultater og all slags informasjon om det amerikanske mesterskapet finner du her.

RESULTAT FOR HELE LANDET - SIMULTAN 28. NOVEMBER 2019 - SEIER TIL EVJEN/LEIKVOLD

Som kjent vant Sigurd og Marius vår simultanturnering sist torsdag med hele 73,3%.

Nå har resultatene for hele landet blitt offentliggjort. Det deltok 331 par og Sigurd og Marius kom på 1. plass! De oppnådde hele 73,3% også på landsbasis, noe som er en svært flott prestasjon.  De fikk da tilsammen hele 521 klubbpoeng.

VI GRATULERER!