Avansert søk


Vi gir kurs i spilling på BBO

Onsdag 2.9 bruker vi til opplæring på BBO. Folk må ta med bærbar PC, så sant de har. Vi har noen ekstra, til utlån. Etter opplæring kjører vi en kort turnering.

PREMIERING

 Premiering for 2020.  Fordi vårsesongen ble avkortet på grunn av Coronarestriksjoner, har styret besluttet at premiering for våren slås sammen med høsten. Premiering for 2020 deles ut på siste spillekveld for hvert parti, henholdsvis torsdag 3. og mandag 7. desember

Engerdal BK tok innersvingen på tre ganger Norgesmester!

Engerdal BK har stilt to lag til årets NM for lag. NM for lag er en stormønstring av lag fra hele landet, og etter flere runder cup-spill var klubbens ene lag klare for 5. runder. Dette tilsvarer kvart-finale på fotballspråket. I finalen møtes de 8 lagene som har kommet lengst til et eget seriespill.

Engerdal BK møtte søndag et lag fra TopBridge BC fra Oslo 5. runde. Spillerne fra TopBridge var Fredrik Helness, Steffen Simonsen, Kåre Bogø og Espen Fasting. Alle disse spillerne er dyktige spillere som jevnlig frekventerer høyt på premielistene. Fredrik kom endog rett fra bridgefestivalen på Lillehammer med tre ferske NM-titler i beltet.

Utgangspunktet var et rent "David mot Goliat"-oppgjør; det var liten tvil om at vårt lag var underdogs. Men med respektløst spill tok vi innersvingen på det andre laget og vant tilslutt 110-75! Det er ingen tvil om at jubelen sto i taket da motstanderlaget forlot Heggeriset Samfunnshus. Vi er nå videre til 6. runde, og vil der møte nok et lag fra TopBridge BC. Her venter mer sterk motstand, og vi går helt klart inn i et nytt underdog-oppgjør. Men vi er klare for dyst, og gleder oss!

Her er laget fra årets 4. divisjon. Der rykket vi tilbake opp i 3. divisjon. Laget vi slo ut spiller normalt i 1. divisjon, og er i nivå langt over vårt. Men, seier er seier, og cup er cup! Og så det er helt klart: På søndag var vi helt klart det beste laget.

Ny nyhetsartikkel

Styret i Ski BK har hatt kontakt med flere av klubbens medlemmer og på bakgrunn av dette besluttet at klubbkveldene ikke starter opp igjen før torsdag 1. oktober. Vi følger smittesituasjonen og myndighetenes anbefalinger i ukene fremover og håper at vi kan starte som normalt i oktober.

 

Kolbotn BK har startet opp klubbspilling igjen med gode smittevernsrutiner - støtt gjerne opp om spillekveldene i Kolbotn!. Merk at forhåndspåmelding er påkrevd (via bridge.no). Vi minner også om KM par som arrangeres på Greåker på søndag - påmeldingsfrist i dag (25. august). 

 

Dersom noen ønsker å spille litt på nettet, men ikke er helt kjent med hvordan BBO fungerer - kontakt gjerne Rolf eller Andreas. De kan bistå dere med å komme i gang på BBO og når dere først er registrert er dette veldig enkelt. Selv om dette ikke er det samme som å møtes på vanlige klubbkvelder, er det et bra alternativ i disse korona-tider.   

Oppstart av fysisk spilling m/coronatilrettelegging

 Da er det en uke igjen til forsøksvis oppstart med vanlig klubbspilling for Haga & Aurskog BK.

Hittil er det påmeldt 8 par, og det er glimrende. Da blir vi i alle fall 4 bord.
Jeg bare minner om at det er PÅKREVD med forhåndspåmelding gjennom forbundets turneringspåmeldingssystem. I og med at vi har maks 8 bord, blir det veldig klønete dersom det neste mandag dukker opp personer til mer enn 8 bord, uanmeldt. Da må noen reise hjem, enkelt og greit, og det blir da noen av de som ikke har forhåndspåmeldt seg.

Oppstart høsten 2020

 Torsdag 3.september kl.1800 starter vi opp igjen spillingen på Myra grendehus. Vi starter med 3 enkle spillekvelder. Det blir påmelding på nettet eller pr sms til Dimtar 41356821 og maksimalt 8 bord. Påmeldingsfristen er tirsdag før spillekvelden. Vi følger NBFs anbefalinger for spillekvelder og startkontingenten blir 70,- pr person pga smitteverntiltak. 

Personer med symptomer (feber og/eller luftveissymptomer) skal IKKE møte. 

Personer i risikogruppene bør nøye vurdere oppmøte og er man i tvil konferere med lege

Vanlige smittevernregler skal følges

For mer informasjon: bridge.no

Oppstart klubbspilling tirsdag 18.august

 Vi starter med klubbspilling tirsdag 18.august kl.1800. For å kunne ivareta smittevernreglene blir kvelden lagt opp slik:

1. Max 7 bord (14 par) 

2. Forhåndspåmelding via Bridgeforbundet sine sider. Du kan ikke møte opp uten å være påmeldt! Gå inn på bridge.no, finn turneringsoversikt og let etter Sjømannsbridgen klubbkveld med aktuell dato. Meld på deg selv og makker. Ved fulltegning blir turneringen lukket, så første mann til mølla- prinsippet gjelder. Om noen trenger hjelp bistår jeg gjerne. Ring meg etter kl.16.00 

3. Det blir ikke servert kaffe, så ta gjerne med egen termos eller annen drikke.

4. Betaling skjer via Vipps

5. Alle får utdelt egen meldeboks for kvelden! Bord og stoler vaskes/sprites mellom hver runde

6. Det blir fulldublering av kort.

7. Møt opp under tak ved nødutgangsdøra til spillelokalet. Vi bruker denne inngangen enn så lenge.

8. Føler du deg litt syk eller viser symptomer på forkjølese/hoste, hold deg hjemme til du er symtomfri.

Husk å  holde 1 meter fra hverandre.

Velkommen til kortspilling på Havnaberg. Jeg gleder meg til å se dere igjen!

Tove Haugen, leder